مقالات

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس, رویا وردپرس, drwpress, آموزش وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس یکی از مشکلاتی هست که تقریبا برای تمامی کاربران در وردپرس پیش اومده. که در اون قادر نیستند. تا فایل با حجم دلخواه خودشون را در وردپرس آپلود کنند. علت محدودیت در حجم آپلود وردپرس به میزبانی هاست شما برمیگرده که حداکثر میزان حجم آپلود در وردپرس را برای سرور روی چه میزان قرار داده باشه. که اگر فایلی بیشتر از این حجم مشخص شده بخواهید آپلود کنید قادر به آپلود اون در رسانه وردپرس نخواهید بود. و مجبورید یا از طریق هاست اقدام به آپلود فایل در وردپرس بکنید. که در این صورت در رسانه وردپرس فایل به شما نشون داده نخواهد شد. و یا اینکه میزان محدودیت حجم آپلود در وردپرس را با استفاده از روش‌هایی که وجود داره افزایش دهید.

آموزش رفع محدودیت حجم فایل های آپلودی در وردپرس

برخی اوقات به دلیل اینکه حجم آپلود برای شما کم است شما با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شوید. و در روند کار سایت شما اختلالاتی پیش می‌اید. محدودیت در آپلود گاهی به شما فقط اجازه می‌دهد در سایت خود تعدادی عکس با حجم پایین را آپلود کنید. که این موضوع برای یک سایت می‌تواند ناخوشایند باشد.

تا انتهای مقاله آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس همراه ما باشید.

حداکثر حجم بارگیری فایل در وردپرس چقدر است؟

وردپرس به طور خودکار حداکثر حجم آپلود فایل در هنگام بارگذاری تصاویر یا رسانه به شما نشان می‌دهد. که به طور پیشفرض حداکثر اندازه فایل‌ها برای بارگذاری ۲ مگابایت می‌باشد. برای مشاهده‌ی آن می‌توانید به پنل مدیریتی وردپرس مراجعه و از بخش “رسانه”، گزینه‌ی “افزودن” را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر می‌توانید حداکثر حجم آپلود فایل در وردپرس را مشاهده کنید.

حداکثر اندازه پرونده برای بارگذاری در وردپرس

۱- افزایش حجم آپلود وردپرس با php.ini

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای افزایش حجم آپود وردپرس با استفاده از فایل php.ini صورت میگیره که برای این منظور لازمه تا به این فایل در سرور دسترسی داشته باشید. بنابراین در صورتی که از سرور مجازی استفاده می‌کنید. یا اینکه به این فایل در سرور دسترسی دارید. باید به دنبال فایل php.ini بگردید و کدهای زیر را در اون قرار دهید. “دقت کنید که حتما از سایت خود قبل از انجام این کار بک آپ تهیه کنید”

[php]
upload_max_filesize = 512M
post_max_size = 512M
max_execution_time = 300
[/php]

۲- افزایش حجم آپلود وردپرس با htaccess.

با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها در سرور ممکن است قادر نباشید. به فایل php.ini دست پیدا کنید، روشی دیگری که می‌توان با استفاده از آن حجم آپلود فایل در وردپرس را افزایش داد ویرایش فایل htaccess. می‌باشد. فایل htaccess. شامل یک سری تنظیمات مختلف سایت می‌باشد. که با افزودن قطعه کد زیر شاهد افزایش حجم آپلود در وردپرس خواهید بود. اگر از این روش استفاده می‌کنید، تهیه بک آپ از سایت فراموش نشود!

[php]
php_value upload_max_filesize 512M
php_value post_max_size 512M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300
[/php]

۳- افزایش حجم آپلود وردپرس با functions.php

اگر با هیچکدام از روش‌های فوق مشکل محدودیت حجم آپلود در وردپرس برطرف نشد، لازم است فایل function.php وردپرس خود را ویرایش کنید و قطعه کد زیر را در آن اضافه کنید. اگر از این روش استفاده می‌کنید، تهیه بک آپ از سایت فراموش نشود!

[php]
@ini_set( ‘upload_max_size’ , ‘512M’ );
@ini_set( ‘post_max_size’, ‘512M’);
@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );
[/php]

۴- افزایش حجم آپلود وردپرس با ویرایش فایل wp-config.php

روش دیگر برای افزایش حجم آپلود در وردپرس، ویرایش فایل wp-config.php است. شما باید با استفاده از FTP یا SSH به به دایرکتوری اصلی وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و و فایل wp-config.php را برای ویرایش انتخاب نمایید و قطعه کد زیر را به آن بیفزائید. اگر از این روش استفاده می‌کنید، تهیه بک آپ از سایت فراموش نشود!

[php]
@ini_set(‘upload_max_size’,’64M’);
@ini_set(‘post_max_size’,’64M’);
@ini_set(‘max_execution_time’,’300′);
[/php]

حالا همونطور که در تصویر میبینید حجم آپلود در وردپرس افزایش پیدا کرده و میتونم فایل با این میزان حجم را در اون آپلود کنم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفر باشید که رای می‌دهید

2 دیدگاه در “آموزش افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

  1. متین بیگی گفت:

    مفید و کاربردی بودش
    ارزوی موفقیت روزافزون

  2. سپاس از شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =