آموزش سئو

آموزش بهینه سازی تصاویر سایت در وردپرس

بهینه سازی تصاویر سایت در وردپرس,سئو تصاویر,متن جایگزین,alt تصاویر, بهینه سازی عکس, رویا وردپرس

اکثر کاربران به هنگام بازدید از یک سایت به دقت تصاویر آن را مشاهده می کنند و از این رو باز کردن یک صفحه بدون تصویر می تواند بسیار کسل کننده باشد. وجود تصاویر موجب بالا رفتن کیفیت سایت خواهد شد. اما گاهی اوقات تصاویر نیز دارای کیفیت نیستند. از این رو آموزش بهینه سازی تصاویر سایت یا سئو تصاویر می تواند عاملی باشد که جذابیت را بالا ببرد. افزونه های مناسبی وجود دارند که موجب بهینه سازی تصاویر سایت می شوند. این افزونه ها با بالا بردن کیفیت تصاویر، میزان بازدید از سایت را نیز تا حدود زیادی بالا خواهند برد. بهینه سازی تصاویر در فرایند راه اندازی و خرید سایت با کمترین هزینه بسیار مهم است.

چرا بهینه سازی تصاویر سایت مهم است؟

اکثر کاربران تصاویر را بدون بهینه سازی در سایت خود آپلود می کنند. عدم بهینه سازی کیفیت تصاویر برای کاربران مشکلاتی در باز کردن سایت به وجود خواهد آورد. سایتی که تصاویر در آن بهینه سازی نشده باشند با بالا رفتن مدت بارگیری صفحات سایت و استفاده ی بسیار زیاد از پهنای سایت مواجه می شود.

از این رو و با انجام این کار میزان بازدید از سایت ما به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. روش هایی برای بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد. بهینه سازی تصاویر سایت موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت می شود. آموزش بهینه سازی تصاویر سایت بسیار کاربردی برای مدیران وب سایت می باشد.

افزایش سرعت بارگذاری سایت

چنانچه سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد، کاربران با یک تجربه ی ضعیف مواجه می شوند. این مشکل موجب کم کردن میزان بازدید از سایت خواهد شد. اطمینان داشته باشید کاربران میل چندانی به باز کردن صفحات کند در اینترنت نخواهند داشت. با آموزش بهینه سازی تصاویر سایت می توانید رتبه سئو خود را افزایش دهید.

کاربران به هیچ وجه زمان خود را صرف لود شدن صفحه ی سایت شما نخواهند کرد. این مشکلات موجب افزایش زیاد بانس ریت سایت شما خواهند شد. بهینه سازی تصاویر سایت موجب می شود که فضای کمتری توسط سایت شما اشغال شود

بهینه سازی تصاویر سایت در وردپرس,سئو تصاویر,متن جایگزین,alt تصاویر, بهینه سازی عکس, رویا وردپرس

بالا بردن سرعت بار گذاری سایت با بهینه سازی تصاویر

راهکارهایی برای بهینه سازی تصاویر سایت

کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت اصلی ترین دلیل سئو تصاویر سایت است. چندین روش برای بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد. شما می توانید با ترکیب چند روش نسبت به بهینه سازی تصاویر خود اقدام کنید. شما با آموزش بهینه سازی تصاویر سایت این راهکارها می توانید تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

۱- انتخاب مناسب ترین فرمت فایل تصاویر:

دو فرمت محبوب در این زمینه JPEG و PNG هستند. از فرمت JPEG بیشتر برای موارد کلی استفاده می شود. تصاویر کوچک تر، کیفیت بالاتر و مطلوب تر تصاویر، بهینه سازی بدون افت کیفیت از خصوصیات این فرمت هستند.

فرمت PNG نیز برای تصاویر کوچک، لوگو و بردارها استفاده می شود. دقت داشته باشید که از چندین فرمت دیگر نیز می توان استفاده کرد. برای درج فیلم کوتاه نیز استفاده از فرمت GIF می تواند بهترین گزینه باشد. اگر قصد دارید فیلم با حجم کم و کوچک بارگذاری کنید به هیچ وجه از فرمت MP4 استفاده نکنید.

۲- فشرده سازی تصاویر :

مواظب باشید که تناسب را بین فشرده سازی و همچنین کیفیت تصاویر حفظ کنید. چنانچه تصاویر را در سطح بالایی فشرده سازی کنید کیفیت تصاویر پایین خواهد آمد. اگر کیفیت در عکس های نمایشی شما مهم است مواظب این مرحله باشید که تصاویر را با کیفیت کم ارائه ندهید.

۳- بهینه سازی به کمک ابزارها :

ابزارهایی مانند فتوشاپ و GIMP و PAINT NET به عنوان مهمترین ابزارها می توانند موجب بهینه سازی تصاویر سایت شوند.

۴- استفاده از ابزارهای خودکار بهینه سازی :

JPEGmimi و TinyPNG از ابزارهای مبتنی بر وب هستند که به صورت رایگان خدمات می دهند.

۵- فشرده سازی تصاویر با استفاده از افزونه های وردپرس:

وردپرس به صورت خودکار با افزونه هایی که تصاویر را فشرده سازی می کنند به شما در سئو تصاویر سایت کمک می کند. افزونه Imagify Image Optimizer می تواند فشرده سازی را در سطوح مختلف انجام دهد.

افزونه ShortPixel Image Optimizer که می توانید با آن ۱۰۰ عکس در ماه فشرده سازی کنید. افزونه WP Smush که از بهترین گزینه ها است و تصاویر را بدون افت کیفیت بهینه سازی میکند. افزونه Optimus Image Optimizer نیز با استفاده از روش lossless بدون افت کیفیت با کم کردن حجم تصاویر به شما در این کار کمک خواهد کرد.

استفاده از سئو تصاویر و تگ Alt جهت بالا بردن میزان بازدید از سایت

بهینه سازی تصاویر سایت در وردپرس,سئو تصاویر,متن جایگزین,alt تصاویر, بهینه سازی عکس, رویا وردپرس

تگ alt

برای اینکه میزان بازدید از سایت خود را بالاتر ببرید استفاده از تصویر بسیار مهم است. باید بدانید که انجام اعمالی روی تصاویر بسیار مهمتر از انتخاب تصویر است. پس از انجام بهینه سازی تصاویر سایت، موارد دیگری نیز هستند که می توانند به شما کمک کنند. تگ alt یکی مواردی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

وردپرس به شما این امکان را می دهد که زمانی که می خواهید تصاویر را روی سایت آپلود کنید یک متن یا تگ alt به آن اضافه کنید. تگ عنوان تصاویر موجب می شود که موتورهای جستجو درک بهتری از تصویر داشته باشند. این گزینه هنگامی که شما ماوس خود را اطراف تصویر می برید یک لینک به شما نمایش داده شود.

حال باید بدانیم سئو تصاویر به چه گونه انجام می گیرند. یکی از مهمترین اعمال برای بالا بردن بازدید از سایت پس از اضافه کردن تصاویر، انتخاب نام مناسب برای آن ها است. شما باید برای عکس نامی را انتخاب کنید که به خوبی بتواند تصویر را معرفی کند.

بهترین روش برای این کار استفاده از کلمات کلیدی است. دقت کنید که موتورهای جستجو نام تصاویر در کامپیوتر را نیز به صورت یک کلمه کلیدی در نظر می گیرند. شما برای این کار باید تصاویر مورد نظر را در کامپیوتر خود با تغییر نام به کلمه کلیدی انجام دهید.

سئو تصاویر نیز به کمک افزونه های وردپرسی به راحتی انجام می گیرد. افزونه w3 total cache که کش سایت شما را فعال می کنند و برای کاربران بسیار راحت تر خواهد بود که به بازدید مجدد سایت شما بپردازند.

بهینه سازی تصاویر سایت در وردپرس,سئو تصاویر,متن جایگزین,alt تصاویر, بهینه سازی عکس, رویا وردپرس

بهینه سازی تصاویر سایت با سئو تصاویر

نکاتی دیگر برای بالا بردن بازدید از سایت

برخی نکات را شما باید برای انجام این کارها رعایت کنید. به طور مثال از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. گوگل به شدت تصاویر و محتوای جدید را می پسندد. برای این کار چنانچه تصویری را خود ثبت کرده اید با انجام تغییراتی با فتوشاپ آن را در سایت قرار دهید.

نکته‌ی بعدی تعداد تصاویر مورد استفاده توسط شما است. بهترین حالت این است که شما برای هر ۳۰۰ کلمه از محتوای خود یک تصویر قرار دهید.

استفاده از لینک سازی داخلی نیز بسیار می تواند موثر باشد. باید بدانید که بر روی تصاویر نیز امکان لینک سازی داخلی و خارجی وجود دارد. در هر حال بهینه سازی تصاویر سایت چنانچه به درستی انجام پذیرد می تواند به بالا رفتن میزان بازدید از سایت شما به شدت کمک کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفر باشید که رای می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =