آموزش وردپرس

وردپرس بدون کدنویسی در چه جایگاهی قرار دارد؟

وردپرس بدون کدنویسی در چه جایگاهی قرار دارد؟, ساخت سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی, وردپرس بدون کدنویسی تا درآمدزایی

سلام عزیزای دل! همانطور که شاهدیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی هست که سال‌ها است. با فارسی سازی شدن کامل، توانسته جایگاه بسیار قدرتمندی را در حوزه طراحی وب سایت برای خود ایجاد‌کند. از طرف دیگر بخاطر اینکه این CMS رایگان و Open Source می باشد؛ بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. در این مقاله تجربیات خودم را در خصوص وردپرس بدون کدنویسی در چه جایگاهی قرار دارد؟ بیان می کنم.

ساخت سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی

خب از موضوع آموزش وردپرس که گذر کنیم؛ باید به این موضوع بپردازیم که در حال حاضر طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی ۱۰۰ درصد امکانپذیر است. شما تصور کنید، در گذشته برای ساخت یک سایت باید شما دانش حداقل یک زبان برنامه نویسی مثل HTML را می داشتید. اما الان وردپرس برپایه زبان php به شما این امکان را میدهد هر نوع سایتی با هر نوع امکانی را بسازید.

برای اینکه بدونید چطور ممکنه سایت مورد نیاز خودمون را داشته باشیم اونم بدون کدنویسی با من همراه باشید.

بزارید یک مثال بزنم:
تصور کنید در گذشته های دور اگر کسی می خواست یک تراکت طراحی و چاپ و تکثیر کنه؛ میبایست روی کاغذ نقاشی می کرد و بعد از روی نسخه اولیه عملیات چاپ و تکثیر را انجام می داد. اما الان با نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ، شما صرفا با استفاده از یک موس میشه تصاویری را خلقکردن که ترسیم آن با دست شاید امکانپذیر نباشد.
این مثال مصداق وردپرس بدون کدنویسی است. اما با این تفاوت که هیچگاه کدنویسی حرفه ای جایگاه خود را از دست نمی دهد.

وردپرس بدون کدنویسی, طراحی سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی

ساخت سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی

 

ساخت قالب وردپرس بدون کدنویسی

اگر به فروشگاه وردپرس سری بزنید و یا مخزن وردپرس را ببینید. خواهید دید که بسیاری قالب وجود دارند. که از طریق صفحه سازهایی نظیر المنتور یا ویژوال کامپوزر ساخته‌شده‌اند. مثل قالب وودمارت که یکی از قدرتمندترین آن هاست.
تنها کاری که باید کرد این است که آموزش های مرتبط با این صفحه سازها را فرا گرفت تا بتوان یک سایت را از طریق موس کامپیوتر و درگ و دراپ کردن ساخت.
من خودم زمانی که وردپرس را برای اولین بار فرا گرفتم؛ قالب هایی ساده بود که اگر قصد ویرایش اون را داشتم حتما باید با زبان php آشنا می بودم.
اما الان طراحی UI و UX وب سایت ها بسیار ساده است که وردپرس بدون کدنویسی امکان ساخت سایت را در اختیار ما قرار می دهد.

وردپرس بدون کدنویسی تا درآمدزایی

خیلی جالب است اگر الان در سایت های فریلنسری یا حتی آگهی های خدمات سری بزنید؛ میشه دید که بسیاری افراد هستند. با یادگیری طراحی سایت بدون یک خط کدنویسی با وردپرس توانسته اند یک باز کاری برای خود ایجاد کنند.
به خوب یا بد بودن آن کاری ندارم. یعنی بصورت کلی خودم با این موضوع مشکل دارم چون این افراد بدون داشتن دانش کافی اقدام به طراحی سایت با وردپرس می کنند که صاحبین کسب و کار را با چالش های خیلی سختی مواجه می کنند.

برنامه طراحی قالب وردپرس بدون کد نویسی

ابزارها یا صفحه سازهایی وجود دارند که از طریق آن ها میتوان یک سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی را ساخت.

۱- المنتور

یکی از بهترین صفحه ساز های وردپرس در حال حاضر افزونه المنتور می باشد. به شما بدون داشتن دانش کدنویسی میشه سایت هایی بسیار حرفه ای خلق کنید. این کار با کشیدن و رها کردن المان ها انجام میشود. و به راحتی برای دستگاه های مختلف نظیر موبایل و تبلت بهینه سازی کنید.

وردپرس بدون کدنویسی, طراحی سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی, آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

المنتور صفحه ساز قدرتمند وردپرس بدون کدنویسی

۲- ویژوال کامپوزر

افزونه صفحه ساز گرافیکی وردپرس یا WPBakery Page Builder یک افزونه وردپرس حرفه‌ای است که برای شما امکان تغییر چیدمان کلی سایتتان را به‌صورت Drog & Drop (کشیدن و رها کردن) فراهم می‌کند. یعنی شما بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش کد نویسی می‌توانید سایتتان را به سبک و شیوه دلخواه خودتان طراحی کنید.

وردپرس بدون کدنویسی, طراحی سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی, آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

ویژوال کامپوزر صفحه ساز وردپرس

۳- افزونه سایت ساز bricks builder

سایت ساز بریکز که در قالب یک تم است به شما امکان می‌دهد از صفر تا صد وبسایت خود را به راحتی و بدون نیاز به دانش خاصی طراحی کنید. از هدر تا فوتر حتی کوچکترین جزئیات توسط بریکز قابل خلق هستند. به عبارتی دیگر این سایت ساز به شما امکان می‌دهد cms اختصاصی خود را طراحی کنید به طوری‌که فراموش خواهید کرد که دارید از وردپرس استفاده می‌کنید! داده‌های پویا کاملا رسپانسیو سازگار با تمام ابزارها ائم از تبلت، موبایل، رایانه که در همان لحظه ساخت تطبیق داده می‌شوند.

وردپرس بدون کدنویسی, طراحی سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی, آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

افزونه سایت ساز bricks builder

۴- صفحه ساز Brizy Pro

افزونه Brizy قدرتمندترین و کاربرپسند ترین صفحه‌سازیست که تا کنون ساخته شده است. بریزی با تکنولوژی فیسبوک و توسط یک تیم سوپر حرفه‌ای با بیش از ۱۰ سال سابقه حضور در عرصه وردپرس کدنویسی شده است. نسخه پرو این افزونه ارزشی برابر با ۲۹۹ دلار آمریکا (معادل ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان) دارد.

وردپرس بدون کدنویسی, طراحی سایت وردپرسی بدون یک خط کدنویسی, آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

صفحه ساز Brizy Pro

آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

خب دوستان عزیزم. اگر بدنبال طراحی سایت با وردپرس هستید و هیچ دانش برنامه نویسی ندارید نگران نباشید. وردپرس بسیار سیستم مدیریت محتوای جذاب و ساده ای برای یادگیری است. البته پیچیدگی های حرفه ای آن را فراموش نکنید.
به هر حال اگر بدنبال آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی هستید؛ پیشنهاد من فراگیری بخش آموزش وردپرس که ما برای شما در سایت رویا وردپرس فراهم آورده ایم.
از نحوه نصب وردپرس تا آموزش پست گذاشتن تا وردپرس را خیلی ساده و خودمونی براتون قرار دادیم.

مزایای سایت وردپرسی

۱.سادگی و راحتی در استفاده

این ویژگی به وردپرس کمک کرده است تا در رقابت با جوملا و دروپال پیروز باشد و آن را تبدیل به انتخاب مورد علاقه طراحان وب در همه جا ساخته است. همچنین نیاز به تخصص در تکنولوژی‌های پیچیده PHP, HTML و CSS را از بین برده است. حتی اگر نخواهید از هیچ کد برنامه‌نویسی در وردپرس استفاده کنید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید قالب‌های آماده را برای وب‌سایت وردپرسی انتخاب کنید و یا اگر به دنبال یک طراحی وب سفارشی و منحصر به فرد هستید یا نیاز به ویژگی‌های خاصی در طراحی وب‌سایت خود دارید می‌توانید از یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب در این زمینه کمک بگیرید. این ویژگی باعث شده تا شما مجبور نباشید زمان زیادی را صرف یادگیری طراحی وب‌سایت کنید و این زمان را می‌توانید در جنبه‌های دیگر کسب‌وکار خود به کار گیرید.

۲.پایداری و خلاقانه بودن

وردپرس نیز همانند گوشی شما با آخرین تکنولوژی، روندها و نیازهای کاربر به روز می‌شود. عملکرد و هدف یک وب‌سایت در طول زمان تغییر می‌کند و خوشبختانه وردپرس نیز با این تغییرات همگام است. به روز رسانی‌های منظم وردپرس به این معنی است که مشکلات آن برطرف می‌شود و ویژگی‌های مفید و هیجان‌انگیز جدید به طور مداوم به آن اضافه می‌شود.

۳.گزینه‌های طراحی جذاب

وردپرس دارای هزاران تم اختصاصی است که بسیاری از آن‌ها رایگان است. همچنین به شما اجازه سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی تم مورد نظر خود را نیز می‌دهد.

۴.انعطاف‌پذیری

شما می‌توانید برای ارائه یک وب‌سایت نو و جدید و یا انطباق آن با روند مداوم رسانه‌های اجتماعی حدود بیش از ۲۲ هزار پلاگین و هزاران تم را انتخاب کنید.

به عنوان مثال می‌توانید پلاگین yoast را برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر روی آن نصب کنید. در وردپرس درواقع یک کتابخانه از افزونه‌هایی با اهداف مختلف وجود دارد که در عرض چند دقیقه می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

قبل از نصب آن بر روی وب‌سایت خود اطمینان حاصل کنید که بررسی‌ها و نکات مهم آن را خوانده‌اید و مطمئن شوید که به روز رسانی‌ها به صورت منظم انجام می‌شود.

۵.بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

وردپرس بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به سادگی انجام می‌دهد. مواردی مانند تگ‌های H1,H2,H3، استفاده از کلمات کلیدی و غیره همگی در قسمت مربوط به سئو در وردپرس قابل انجام است.

۶.ساختار

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وردپرس ساختار آن است. وب‌سایت‌هایی با ساختار تمیز و واضح سریع‌تر بارگزاری می‌شوند و بازدیدکنندگان نیز خواستار وب‌سایت‌هایی با بارگذاری سریع هستند.

وردپرس اجازه ایجاد نقشه‌های سایت XML را می‌دهد که این نقشه‌ها به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد که صفحات وب‌سایت شما کجاست و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجو را دارند.

۷.مدیریت آسان محتوا

مدیریت محتوا هرگز از این ساده‌تر نخواهد شد و شما از طریق وردپرس می‌توانید حتی بهتر از نویسنده‌ها، مدیران محتوا و غیره محتوای خود را مدیریت کنید.

درست همانطور که می‌توانید در word یک محتوا را ویرایش کنید در وب‌سایت وردپرسی خود نیز می‌توانید به همان سادگی این کار را انجام دهید.

۸.همه‌گیر بودن

هر جامعه و هر کسی که علاقمند به وب‌سایت باشد می‌تواند از وردپرس استفاده کند و نیازی به دانش ویژه از قبیل نرم‌افزار اختصاصی و ابزارهای دیگر که طراحان وب‌سایت ممکن است استفاده کنند نمی‌باشد.

۹.قابلیت اشتراک

اشتراک‌گذاری در وردپرس بسیار ساده‌تر از همیشه است. با استفاده از ویدجت‌‌هایی که در آن طراحی شده است می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را در سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارید و آن را با حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متصل کنید.

۱۰.منبع باز

نرم‌افزار منبع باز نرم‌افزاری است که کد منبع آن برای اصلاح یا ارتقاء توسط هر کسی در دسترس است. وردپرس به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز، هر روز توسط هزاران نفر از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان بهبود می‌یابد.

این موضوع توسعه‌دهندگان را جذب می‌کند تا ویژگی‌های جدید را به این پلتفرم ارائه دهند. این توسعه‌دهندگان درواقع یک جریان افزایشی جدید ایجاد کرده‌اند که هر روز وردپرس را راحت‌تر و مفیدتر می‌کند.

اگر قابلیتی وجود دارد که شما برای سایت خود به آن قابلیت نیاز دارید شانس این را دارید که در وردپرس افزونه‌ای برای انجام آن وجود دارد. همچنین توسعه‌دهندگان همراه با طراحان و هنرمندان گرافیک برای ایجاد تم‌های جذاب کار می‌کنند و بسیاری از این تم‌ها به صورت رایگان و یا قیمت‌گذاری شده در دسترس قرار می‌گیرند. وب‌سایت‌های وردپرسی به دلیل ایجاد یک جامعه قوی از توسعه‌دهندگان خلاق می‌تواند برای شرکت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند منحصر به فرد باشد.

۱۱.پاسخ‌گویی

اگر شما می‌خواهید وب‌سایت خود را به دستگاهی تنظیم کنید که برای بازدید‌کنندگان شما با یک تجربه فراموش نشدنی قابل دسترسی باشد، وردپرس برای شما بهترین انتخاب است و فرقی نمی‌کند که بازدیدکنندگان شما از تلفن هوشمند، رایانه لوحی و یا رایانه رومیزی برای اتصال به آن استفاده می‌کنند.

۱۲.عملکرد

در حالیکه بسیاری از وب‌سایت‌های ساخته شده با HTML، تنها شامل عملکردها و قابلیت‌های اساسی هستند، وردپرس این مفهوم را با ارائه تم‌ها و پلاگین‌هایی که به راحتی وب‌سایت شما را سفارشی کرده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد به سطح جدیدی برده است.

هنگامی که شما وب‌سایت خود را از طریق وردپرس راه‌اندازی می‌کنید، محدودیتی برای چگونگی استفاده از انواع پلاگین‌ها و تم‌ها وجود ندارد. با طیف وسیعی که از تم‌های مدرن و قدیمی وجود دارد تقریبا هر کسی می‌تواند وب‌سایت خود برای هر نوع کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند.

۱۳.اپلیکیشن رابط برنامه‌نویسی(APIs)

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی APIs هایی را ارائه می‌دهند که اجازه ادغام شخص ثالث با وب‌سایت‌های کاربر را می‌دهد. وردپرس هزاران APIs قابل دسترس ساخته است که به شما اجازه می‌دهد منابع خارجی را با وب‌سایت خود ادغام کنید.

۱۴.مقیاس‌پذیری

اگر در ابتدای کار خود تنها به یک وب‌سایت با سرعت بالا نیاز داشته باشید با رشد و توسعه کسب‌وکار شما ممکن است همه چیز تغییر کند. توسعه‌دهندگان وب در همه جا تایید می‌کنند که وردپرس به شما این اجازه را می‌دهد که شبکه‌های وب‌سایت خود خیلی سریع و آسان بدون هدر دادن وقت و منابع ایجاد کنید.

۱۵.پشتیبانی وردپرس

جامعه وردپرس شامل هزاران نفر از تکنسین‌ها و داوطلبان است که مشاوره و پشتیبانی رایگان در انجمن‌های مختلف را ارائه می‌دهند. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که سوال خود را ارسال و پاسخ خود را بدون معطلی دریافت کنید. همچنین می‌توانید از خدمات پشتیبانی وردپرس وب‌رمز جهت دریافت پشتیبانی و نگهداری وردپرس بهره‌ بگیرید و با خیال راحت به توسعه سایت خود بپردازید.

۱۶.سرعت و کارایی

باور آن سخت است اما وردپرس اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را تنها در یک روز بسازید و تنها نیاز به محتوا و تصویر دارد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بگویند گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مزایای بالایی را ارائه می‌دهند. اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بیش از یک بار ارائه نمی‌شوند و هیچ کدام ارزش، انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نخواهند داشت.

منبع بخش از متن : wp101.com thriveagency.com

 

در پایان!

سیستم مدیریت محتوای حرفه ای وردپرس به شما امکان میدهد تا بدون داشتن هیچگونه دانش برنامه نویسی اقدام به طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی نمائید.
همچنین شما قادر خواهید بود از طریق صفحه سازهای استاندارد وردپرس سایت هایی با ظاهرهای عالی برای خود خلق کنید.
بصورت کلی پیشنهاد ما به شما طراحی سایت اختصاصی است چراکه تجارت شما شوخی بردار نیست!
احسان سماواتی هستم؛ متخصص و مشاور دیجیتال مارکتینگ!
تا مقاله بعدی!

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفر باشید که رای می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =