مقالات

انواع کسب و کار اینترنتی

انواع کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار آنلاین,کسب درآمد اینترنتی,معرفی مدل ها و ایده های پولساز کسب و کار آنلاین

انواع کسب و کار اینترنتی | مدل ها و ایده های پولساز کسب و کار آنلاین | شناخت کسب و کارهای اینترنتی | کسب درآمد اینترنتی

جک کنفیل یکی از افراد موفق دنیا می گوید:

“برای شکست هایتان زیاد ناراحت نشوید، برای فرصت هایی که بدون امتحان کردنشان از دست می دادید ناراحت باشید.”

اگر این جمله را ساده کنیم ؛

در دنیای اینترنت ایده ها و فرصت هایی است که می توان با امتحان کردن آن ها به موفقیت دست یافت.

از این رو قصد داریم شما را با انواع کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم؛

و در همین حین ایده های پولساز کسب و کار آنلاین را بگوییم.

"انواع

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی به هر فعالیتی که در بستر فضای مجازی و اینترنت انجام گیرد گفته می شود. می توان گفت امروزه در ایران خودمان هم اکثر افراد ، مشاغل ، شرکت ها ، پزشکان و … با این فعالیت درگیر هستند. مغازه داری که اجناس خود را بصورت آنلاین عرضه می کند ، پزشکی که آنلاین نوبت ویزیت یا مشاوره می دهد ، طراحی که بصورت آنلاین خدمات گرافیکی انجام می دهد ؛ همه و همه در حال فعالیت در کسب و کار اینترنتی هستیم.

کسب و کار اینترنتی محدود به فروش یک محصول یا ارائه یک خدمت نیست ! ایجاد بستر سرگرمی ، ارائه اطلاعات ، انتقال تجربیات ، داشتن صفحات شخصی و … بخش اندکی از انواع کسب و کار اینترنتی می باشد.

بصورت کلی ؛ هر فعالیتی که بصورت آنلاین صورت گیرد و باعث ایجاد و کسب درآمد کند، کسب و کار اینترنتی نامیده می شود.

کسب و کار اینترنتی به شما فرصت تبدیل ایده به ثروت را در کوتاه ترین زمان ممکن می دهد !

کسب و کار آنلاین بستری است که با داشتن یا نداشتن حداقل امکانات یا سرمایه ، می توان ایده های پولسازی را به ثروت و کسب درآمد اینترنتی تبدیل کند.

"انواع

دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

  • خود اشتغالی با کمترین سرمایه
  • عملی شدن هر نوع ایده خلاقانه یا حتی ایده های الگو برداری شده
  • برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی برای داشتن یک ویترین همیشه باز
  • استفاده از هر هنر و تخصص و تبدیل آن به یک کارخانه پولسازی
  • ایجاد ارتباط بدون حد و مرز با سایر افراد در کشور یا خارج از کشور
  • افزایش قدرت مانور در عرضه محصولات یا خدمات
  • ساخت آینده ای درخشان برای خود و نسل های بعدی

"انواع

شغل اینترنتی مطمئن

ورود به دنیای تجارت الکترونیک و پرورش یک شغل اینترنتی برپایه کسب و کار اینترنتی می تواند تضمینی برای داشتن یک منبع درآمد ثابت در نظر گرفت.

شغل های اینترنتی ، اگر به درستی پایه گذاری شوند و بصورت هدفمند برنامه ریزی شوند می توانند هر نوع ایده یا فکری را تبدیل به کارخانه پولسازی نمایند.

فروش محصول ، ارائه خدمات ، ساخت پایگاه اطلاع رسانی یا آگاهی دهی مثل سایت های خبری یا گردشگری و … بسیاری دیگر شغل اینترنتی هستند.

"انواع

کسب درآمد از اینترنت

سوالی که معمولا پرسیده می شود این است که کسب درآمد از اینترنت چگونه است ؟

شما چه یک وب سایت داشته باشید و چه در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا تلگرام خدمات ، محصولات ، فعالیت های تبلیغی ، فریلنسری و … هر هزار تومانی که کسب کنید، کسب درآمد از اینترنت می باشد.

بسیاری معتقد هستند، کسب درآمد از اینترنت جزو درآمد های راحت محسوب می شود ! اما باید گفت ، باتوجه به رقابت بسیار شدید در حوزه انواع کسب و کارهای اینترنتی ، کسب درآمدی راحت نیست.

فرض کنید در همین حوزه فعالیت ما، طراحی سایت ، هزاران وب سایت و شرکت در حال فعالیت هستند. هر کدام استراتژی و برنامه هدفمند خود را پیش می برند. اما همواره در این حوزه کسب و کاری موفق است که علاوه بر ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر ، تعرفه های رقابتی ، خدمات پس از فروش حرفه ای تر ، آموزش های گسترده تر و … حرفی برای گفتن دارد.

"انواع

چرا کسب درآمد آنلاین جذاب است

بسیاری افراد وقت ، انرژی و سرمایه خود را صرف یکی از انواع کسب و کار های اینترنتی می کنند چراکه تجربه ثابت کرده است اولین درآمد اینترنتی باعث ایجاد انگیزه و افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب درآمد آنلاین می شود.

نکاتی که باعث جذابیت کسب و کار اینترنتی می شود :

  • همه افراد جامعه به آن دسترسی دارند : حال دیگر هر شخصی در هر سن و سالی از دستگاه های هوشمند ، موبایل ، تبلت و … بهره می برد و در کنار آن استفاده از اینترنت باعث گسترش جامعه مشتریان کسب و کارهای اینترنتی شده است.
  • امکان استفاده از آن در حوزه‌های مختلف وجود دارد : یکی از بزرگترین و مهمترین مزایای انواع کسب و کارهای اینترنتی ، نبود محدودیت در نوع و تنوع آن است. بعنوان مثال اگر شما یک نجار هم باشید امکان داشتن فروشگاه اینترنتی یا ثبت سفارش آنلاین را دارید. در کسب و کار اینترنتی محدودیت هیچ معنایی ندارد !
  • به کمترین سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد : اینکه گفته شود راه اندازی انواع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه کاملا اشتباه است ! داشتن حداقل سرمایه برای ایجاد بستر کسب و کار آنلاین ، صرف هزینه در راستای یادگیری و آموزش های مرتبط با کسب و کار های آنلاین ، صرف هزینه تبلیغات و … اما بسیار کمتر از راه اندازی یک مغازه برای شما سرمایه نیاز دارد. باید گفت؛ کسب و کار اینترنتی یک سرمایه گذاری میان مدت محسوب می شود.
  • حداقل تجهیزات نیاز است : داشتن یک کامپیوتر ساده ، یک تلفن همراه یا یک تبلت می تواند برای شروع یکی از انواع کسب و کار اینترنتی کافی باشد. فرض کنید شغل شما تولید محتوای وب سایت ها باشد ، این یکی از کسب و کارهای اینترنتی در منزل است که با داشتن یک تبلت هم می توانید روزانه بدون سقف کسب درآمد از اینترنت را تجربه کنید.

"انواع

ایده های پولساز کسب و کار آنلاین

ایده های متعددی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد.

شاید خیلی چالش برانگیز باشد اما امروزه تحصیلات دانشگاهی خیلی کمتر می تواند در کسب درآمد یا داشتن شغل تاثیرگذار باشد.

با گسترش فضای اینترنت و اطلاعات گسترده موجود در پایگاه های داده؛

اگر هیچ هنر یا تخصصی هم نداشته باشید می توانید آموزش های مختلف را فرا بگیرید ( مانند تولید محتوای متنی ) سپس بستر کسب درآمد را راه اندازی کنید.

با برخی از ایده های کسب و کار اینترنتی آشنا شویم :

داشتن کسب و کار آنلاین بعنوان فریلنسر ( آزاد کاری )

فریلنسر به افرادی گفته می شود که بصورت دورکاری یا کار در منزل ، پروژه های افراد ، شرکت ها و … را انجام می دهند و در ازای آن حق الزحمه دریافت می کنند.

فریلنسینگ یکی از روش های انواع کسب و کار اینترنتی است که بسیاری از افراد متخصص بعنوان شغل دوم و در راستای کسب درآمد اینترنتی انتخاب می کنند. در سال های اخیر با بوجود آمدن مرجع های فریلنسرینگ در ایران ، تمایل افراد جهت دورکاری و کسب و کار اینترنتی در منزل بیشتر شده است. چراکه می توان از وقت مازاد خود هم کسب درآمد کرد.

البته شایان ذکر است که فریلنسری همیشه بعنوان شغل دوم نیست ! بلکه بسیاری از افراد متخصص که خدمات آنلاین یا مشاوره یا … را ارائه می دهند ، ترجیح به خود اشتغالی و کسب درآمد اینترنتی دارند.

در سیستم کسب و کار اینترنتی بعنوان فریلنسر ، شما بعنوان پیمانکار و مشتری شما بعنوان کارفرما نامیده می شود.

طراحی گرافیکی ، طراحی لوگو ، طراحی سایت ، تولید محتوا ، توسعه وب سایت ها ، ترجمه ، تایپ ، تحقیق و … نمونه هایی از تخصص های فریلنسری می باشد.

"انواع

کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات فیزیکی

فروشگاه های اینترنتی یکی از معروف ترین انواع کسب و کار اینترنتی می باشد که بیشتر افراد آن را مرسوم می دانند. اگر تولید کننده کالایی باشید ، اگر تأمین کننده محصولی باشید یا حتی اگر مغازه فروش کالایی را داشته باشید ، فروشگاه اینترنتی به کمک شما می آید.

محصولات فیزیکی خود را بدون حد و مرز زمانی و مکانی بصورت ۲۴ ساعته بفروش می رسانید و جامعه مشتریان شما ، از مشتریان رهگذر فراتر می رود.

دیجی کالا یکی از معروف ترین و موفق ترین فروشگاه های اینترنتی است که ثابت کرده است،

می توان بدون وابستگی به زمان و مکان کسب درآمد اینترنتی داشت.

"انواع

کسب درآمد آنلاین بر اساس فروش محصولات دیجیتالی

وقتی صحبت از محصولات دیجیتالی می شود ، فروش کالاهای دیجیتالی مثل موبایل و تبلت و … نیست !

در انواع کسب و کار اینترنتی، فروش محصول دیجیتالی یعنی ارائه محصولاتی مثل دوره های آموزشی ، نرم افزار ، فایل های تخصصی ، تصاویر لایه باز ، مقالات ، کتاب های آنلاین ، پادکست و … می باشد.

این نوع از انواع کسب و اینترنتی ، مناسب فریلنسر ها هم می باشد چراکه می توانند باتوجه به تخصص خود ، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنند.

فروشگاه رویا وردپرس یکی از انواع کسب و کارهای اینترنتی برپایه فروش محصولات دیجیتالی می باشد.

"انواع

کسب و کار آنلاین با فروش محصولات دیگران

پلیس مارکت ! واژه ای که برخلاف معنی ظاهری ، یکی از انواع کسب و کار اینترنتی است که می توان بعنوان یک پایگاه واسطه اقدام به فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی دیگران نمود.

کسب درآمد از اینترنت در این نوع به شکل ساده ای بصورت درصد کارمزدی ، تبلیغات ، درصد واسطه گری و … تعریف می شود.

در این نوع کسب و کار اینترنتی شما نیازمند سرمایه برای تأمین کالا یا تهیه محصولات دیجیتالی نیستید !

بلکه صرفا فروشگاه اینترنتی واسطه را راه اندازی می کنید و سرمایه شما ، صرف هزینه بازاریابی جهت جذب تأمین کنندگان قرار می گیرد.

دیجی کالا که بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران است؛

پس از سال ها کسب درآمد اینترنتی ، اقدام به ایجاد پلیس مارکت یا واسطه فروش تأمین کنندگان کالا شده است.

در دنیای محصولات دیجیتالی هم می توان از ژاکت نام برد؛

که طی چند سال اخیر بسیار موفق و هدفمند اما با کمی نواقص توانسته است سهمی از این بازار آنلاین را نصیب خود کند.

"انواع

کسب و کار اینترنتی در منزل با وبلاگ نویسی

یکی دیگر از انواع کسب و کارهای اینترنتی ، وبلاگ نویسی است. امروزه آنقدر رقابت وب سایت ها بر سر کلمات کلیدی وجود دارد که داشتن یک بخش وبلا در هر وب سایتی جزو اصلی آن ها است. افرادی با تخصص و توانایی تولید محتوا ، چه بصورت متنی ، گرافیکی ، ویدئویی ، آموزشی و … همواره می توانند از وبلاگ نویسی و تولید محتوا کسب درآمد اینترنتی کنند.

وبلاگ ها پایگاه های اطلاع رسانی و علمی هستند که براساس حوزه فعالیت خود ، اقدام به انتشار مقالات ، متون و … می کنند. البته یک نکته هم هست اینکه کسب و کار اینترنتی با عنوان یک وبلاگ وجود دارد.

این نوع کسب و کار اینترنتی با تولید محتوا های گوناگون اقدام به جذب کاربران و افزایش ترافیک ورودی از گوگل می کنند که نحوه کسب درآمد آن ها از تبلیغات می باشد.

انتشار رپورتاژ آگهی در ازای دریافت مبلغ و یا فروش بک لینک یکی از گزینه های کسب درآمد از وبلاگ نویسی محسوب می شود.

"انواع

کسب درآمد از فروش خدمات یا ارائه مشاوره

فرض کنید شما طراح گرافیست هستید. می توانید بصورت آنلاین خدمات طراحی لوگو ، کارت ویزیت ، طراحی بنر و … را عرضه کنید و در ازای دریافت مبلغی خدمات خود را ارائه دهید. این نوع کسب درآمد ، جزو پرطرفدارترین انواع کسب و کار اینترنتی می باشد که شرکت ها ، افراد یا حتی پزشکان از آن بهره می برند.

صحبت از پزشکان شد ! پزشکان با طراحی سایت پزشکی می توانند بصورت آنلاین مشاوره پزشکی ارائه دهند یا خدمات خود را بصورت آنلاین در ازای دریافت وجه نوبت دهی کنند.

وکلا ، مهندسین ، اساتید دانشگاه ، معلمین و … جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار مسیر باز و آینده ای درخشان را دارند.

خدمات طراحی سایت رویا وردپرس ، یک نمونه از فروش خدمات بصورت آنلاین از انواع کسب و کار اینترنتی می باشد.

"انواع

کسب و کار اینترنتی برپایه اینستاگرام

در جلسات مشاوره همواره گفته ایم ، شبکه های اجتماعی مانند یک ملک استیجاری هستند. تا زمانی که مالک و سرویس دهنده اجازه دهد می توانیم در آن ها فعالیت کنیم. اما این نکته را نمی شود نادیده گرفت چراکه امروزه کسب درآمد از اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین مشاغل فضای دیجیتال ( فضای مجازی ) شده است.

اینفلوئنسر ها افرادی هستند که بصورت آزاد در فضای مجازی فعالیت می کنند و از طرق مختلف اقدام به جذب افراد به صفحات اجتماعی خود می کنند. حال یا از طریق تبلیغات کسب درآمد اینترنتی دارند یا خدمات خود را بفروش می رسانند.

امروزه سلبریتی ها ، ورزشکاران ، هنرمندان و بسیاری از افراد که در اینستاگرام رشد کرده اند جزو اینفلوئنسر هایی هستند که درآمد اینترنتی بسیار زیادی را تجربه کرده و دارند.

ساخت یک صفحه در اینستاگرام ، و تولید محتوای منظم و هدفمند براساس علایق کاربران باعث می شود شما در یک مدت زمان نسبتا طولانی ، مخاطبین زیادی را جذب کنید.

"انواع

کسب درآمد از تلگرام

در حال حاضر شاید به نظر برسد ، دیگر تلگرام جایگاهی در بین افراد ندارد. اما طی مشاهدات اخیر؛ بسیاری از افراد اقدام به راه اندازی کسب و کار خود در تلگرام نموده اند و موفق هم شده اند. ساخت کانال هایی که اطلاعات مفیدی علمی و متناسب با جامعه هدف خود را منتشر می کند می تواند شروع یکی از انواع کسب و کار اینترنتی باشد.

فروشگاه های لباس ، کیک و شیرینی ، اخبار و … برخی از کسب و کارهای اینترنتی بر پایه تلگرام هستند. این ها یا خدمات و محصولات خود را بفروش می رسانند یا از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند.

"انواع

کسب درآمد آنلاین از بازاریابی در فروش

کلمه بازاریابی و حوزه بازاریابی فروش ، مقوله بسیار گسترده ای است. اما کسب درآمد اینترنتی از بازاریابی در فروش یکی از انواع کسب و کار اینترنتی می باشد. بعنوان مثال ، کافیست یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و سیستم بازاریابی در فروش دیجی کالا را بر روی سایت فعال کنید. بهمین سادگی شما بعنوان یک واسطه ، از فروش محصولات دیجی کالا درصد کارمزد دریافت می کنید. البته به شرطی که بتوانید با یک برنامه ریزی دقیق ، باعث افزایش ترافیک ورودی سایت خود شوید.

امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی امکان همکاری در فروش آنلاین را فراهم آورده اند که شما بعنوان یک واسطه کسب درآمد می کنید.

"انواع

کسب و کار اینترنتی از طریق تبلیغات کلیکی

فرض کنید هیچ هنر و تخصصی ندارید ! تنها یک دستگاه موبایل دارید .

کافیست ! با فعالیت در سایت های کلیکی ، می توانید بعنوان بازدید کننده کسب درآمد کنید. در مترو ، اتوبوس ، تاکسی ، مهمانی ، منزل و … بدون هیچ محدودیتی اقدام به بازدید و سپس کسب درآمد می کنید.

شاید در ظاهر درآمد ناچیزی به نظر برسد اما افرادی هستند در این نوع از انواع کسب و کار اینترنتی ، روزانه بیش از ۵۰۰ هزار تومان کسب درآمد آنلاین می کنند.

"انواع

کسب درآمد آنلاین از معرفی مشتری

بعنوان مثال ، تیم رویا وردپرس از افرادی که مشتری معرفی می کنند بسیار استقبال می کند. بسیاری از مشتریان رویا وردپرس ، با لطف و عنایتی که به ما دارند باعث آشنا شدن افرادی با این مجموعه می شوند؛ که در ازای آن حداقل سپاسگذاری ما ، پرداخت پورسانت فروش می باشد. این همان سیستم همکاری در فروش است اما با این تفاوت که مشتری بصورت کلامی معرفی می شوند.

وب سایت های بسیاری هستند که در زمان خرید مشتری در قبال ارائه کد معرف ، به معرف پورسانت تعلق می گیرد.

"انواع

کسب درآمد اینترنتی از گویندگی

گویندگی نریشن ، تخصص ساده ای نیست ! اما اگر تن صدای خوبی دارید و همچنین توانایی در بیان کلمات و ادای صحیح جملات را دارید ، می توانید از تولید پادکست یا گویندگی کسب درآمد کنید. گویندگی نریشن یکی از انواع کسب و کار اینترنتی می باشد که امروزه افرادی به آن علاقمند شده اند و از تولید محتوای صوتی کسب درآمد می کنند.

"انواع

کسب درآمد آنلاین اینترنتی از طریق کار در منزل

آیا تا کنون واژه “دیتا اینتری” را شنیده اید ؟!

دیتا اینتری به فعالیتی گفته می شود که افرادی مثلا با تخصص مدیریت وب سایت، اقدام به درج اطلاعات در سایت ها می کنند.

امروزه با گسترش انواع کسب و کار اینترنتی ، بسیاری از سایت ها ، بصورت دورکار افرادی را استخدام می کنند که وظیفه درج محتوا ، محصول ، بروز رسانی سایت و … را برعهده دارند.

اما به دیتا اینتری محدود نمی شود. وبمستران،

یکی از انواع کسب و کارهای اینترنتی هستند که با مدیریت وب سایت ها در ازای دریافت هزینه ماهیانه کسب درآمد می کنند.

"انواع

ساخت کسب و کار آنلاین برپایه تجربیات شخصی

مهندسان ، معماران و … که در حوزه کاری خود تجربیات و تخصص هایی دارند می توانند با راه اندازی و طراحی سایت شخصی؛

اقدام به ساخت یک روزمه آنلاین جهت ایجاد ارتباط با شرکت ها و بیزینس های بزرگتر نمایند.

می توانند تجربیات خود را در قالب وبلاگ نویسی یا تولید محتوا به مخاطبین ارائه دهند یا حتی بابت ارائه مشاوره آنلاین کسب درآمد کنند.

امروزه وب سایت های شخصی جای برندسازی های گذشته را گرفته است.

بسیاری از افراد موفق در انواع کسب و کار اینترنتی ، بجای صرف وقت و هزینه بر سر برند سازی ، برندینگ شخصی را ترجیح می دهند.

"انواع


تا اینجای مقاله با کسب و کار اینترنتی آشنا شدیم؛

و برخی از مدل ها و ایده های پولساز کسب و کار آنلاین را معرفی کردیم.

در ادامه بصورت کلی برخی از ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی را معرفی می کنیم:

برخی از ایده های راه اندازی انواع کسب و کار اینترنتی

  1. برگزاری وبینار
  2. مدیریت و مشاوره شبکه های اجتماعی
  3. آموزش آشپزی بصورت آنلاین یا آفلاین
  4. برنامه نویسی
  5. سایت های سرگرمی
  6. تولید پادکست
  7. مجله آنلاین
  8. معرفی خوراکی‌ها و غذاهای عجیب و خوشمزه
  9. اطلاعات گردشگری
  10. خدمات ترجمه
  11. ساخت رزومه تخصصی
  12. فروش لوازم دست دوم
  13. ایجاد پایگاه املاک و مشاوره ملک
  14. پذیرش تبلیغات آنلاین
  15. آموزش عکاسی
  16. آموزش تدوین
  17. فروش فایل های آماده
  18. و …

"انواع

در پایان مقاله انواع کسب و کار اینترنتی

در این مقاله سعی کردیم شما را با دنیای کسب و کار های اینترنتی و همچنین انواع کسب درآمد های آنلاین آشنا کنیم. ایده ها و مدل های مختلف کسب و کار های آنلاین را معرفی کردیم و امیدوارم توانسته باشم از طریق این مقاله ، جرقه ای حتی کوچک در ذهن شما شکل گیرد تا بتوانید بصورت مستقل خود اشتغالی کنید و به دنیای کسب درآمد اینترنتی وارد شوید.

در پایان خواهشمندیم از خدمات طراحی سایت ما دیدن فرمائید ؛ و همچنین هرگونه سوال و نقد و بررسی دارید در پایین همین مقاله دیدگاه خود را بگذارید

احسان سماواتی – موفق باشید !

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفر باشید که رای می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =