آموزش افزونه, مقالات

آموزش افزونه Inline Related Posts

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

در فرایند خرید سایت نمایش مطالب مرتبط در نوشته ها به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا وب سایت شما را بهتر بشناسند. اگر کاربران به یک نوشته علاقه مند باشند، احتمال اینکه به نوشته های دیگر نیز علاقه نشان دهند، بیشتر است. افزونه Inline Related Posts یکی از بهترین افزونه های نمایش آخرین نوشته ها و مطالب مرتبط وردپرس است که با نمایش دیگر نوشته های مرتبط باعث می شود که بازدیدهای صفحات شما افزایش پیدا کرده و کاربران وقت بیشتری در سایت وردپرس شما سپری کنند.

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرسآموزش افزونه Inline Related Posts

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts

مطالب مرتبط در وردپرس یکی دیگر از مواردی است که کاربران را به ماندن و خواندن مطالب در سایت شما تشویق می‌کند و همچنین به کاهش نرخ پرش سایت شما نیز کمک فراوانی می‌کند. قرار دادن و نمایش مطالب مرتبط در وردپرس به خصوص بین پست‌های سایت شما بسیار در بهینه سازی سایت تاثیرگذار هستند. برخی از قالب‌های آماده در وردپرس به طور پیشفرض این امکان در آن‌ها وجود دارد و در برخی دیگر می‌توان این امکان را به کمک یک افزونه وردپرس به سایت اضافه کرد. اگر شما نیز قصد دارید با استفاده از قابلیت مطالب مرتبط در وردپرس تعامل سایت خود را افزایش دهید مطالعه‌ی این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

مطالب مرتبط در وردپرس افزونه Inline Related Posts

افزونه‌ی Inline Related Posts یکی از افزونه‌های پرکاربرد برای نمایش مطالب مرتبط در وردپرس می‌باشد، این پلاگین با بیش از ۵۰ هزار نصب فعال طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و به دو صورت رایگان و پرمیوم عرضه شده است که نسخه‌ی رایگان آن از مخزن وردپرس قابل نصب می‌باشد. نسخه پرمیوم افزونه Inline Related Posts در فروشگاه رویا وردپرس موجود می باشد.

با استفاده از این افزونه و با قرار دادن مطالب مرتبط در بین پست‌ها به افزایش تعامل و ترافیک سایت خود کمک خواهید کرد.

ویژگی­‌های افزونه Inline Related Posts

کاربری آسان و راحت
افزایش بهینه‌­سازی و سئو سایت
قابلیت سفارشی­‌سازی باکس نمایش مطالب مرتبط
تسهیل در یافتن محتوای موردنظر کاربران
بهبود افزایش بازدید سایت
قابلیت مشاهده پیش نمایش قبل از ذخیره نمودن تنظیمات
امکان تنظیم نوشته‌­های مرتبط براساس برچسب­‌ها یا دسته‌­بندی
پشتیبانی از شورت کد و ابزارک‌ها
استفاده از تصویر شاخص
امکان افزودن خلاصه نوشته برای مطالب مرتبط
استفاده از قالب­‌های حرفه‌­ای برای باکس‌­ها با تصویر شاخص (پرمیوم)
امکان استفاده از باکس‌­های نمایش مطالب مرتبط نامحدود (پرمیوم)

نمایش مطالب مرتبط در وردپرس با Inline Related Posts

ابتدا برای استفاده از این پلاگین لازم است از فروشگاه رویا وردپرس و قسمت افزونه‌ها نسخه‌ی پرمیوم افزونه را خریداری و نصب نمائید، پس از نصب و فعالسازی آن، مطابق تصویر زیر گزینه‌ای با نام Inline Related Posts به تنظیمات وردپرس شما افزوده خواهد شد.

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

منوی تنظیمات افزونه Inline Related Posts

با کلیک بر روی Inline Related Posts وارد تنظیمات افزونه خواهید شد و صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد، برای نمایان شدن تنظیمات بایستی بر روی گزینه Active کلیک کنید.

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

تنظیمات ظاهری مطالب مرتبط در وردپرس

Style Settings
Related text or Call-To-Action: در این بخش می‌­توانید متنی برای نمایش در کادر Preview مشخص کنید.
Theme: قالب­‌های مختلفی که می‌­توانید برای باکس­ مطالب مرتبط استفاده کنید.
Initial opacity %: میزان کیفیت نمایش لینک­‌ها
CSS margin-top: تنظیمات مربوط به CSS و میزان فاصله لینک از بالا.
CSS margin-bottom: تنظیمات مربوط به CSS و میزان فاصله لینک از پایین.
Related Text Color: این گزینه مربوط به رنگ متنی است که قبل از لینک نمایش داده می­‌شود.
Post Title Color: این گزینه مربوط به رنگ لینک مطالب می‌­باشد.
Box Background Color: این گزینه مربوط به رنگ پس زمینه باکس می‌­باشد.
Border Color: این گزینه مربوط به رنگ حاشیه باکس مطلب می‌­باشد.
Display border shadow: نمایش یا عدم نمایش سایه باکس مطالب.
(Display “Powered by” text (and show us some love: فعال یا غیرفعال­سازی گزینه کپی رایت افزونه.
Plugin Settings
در این بخش از تنظیمات نیز با فعال کردن گزینه Insert in already existing posts دیگر تنظیمات افزونه نمایش داده خواهد شد.

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

بخش Plugin Settings

Plugin Settings

Insert in already existing posts: با فعال کردن این گزینه، تنظیماتی نمایان می­‌شود که می‌­تواند این افزونه را برای پست­‌هایی که در حال حاضر بر روی سایت قرار دارند، فعال کند.
How many boxes per single post: این گزینه تعداد نوشته­‌های مشابه را نمایش می­‌دهد.
Only posts of last N. days: تعداد روزهایی که افزونه می­‌تواند از آن برای ارایه مطالب استفاده کند را مشخص می‌کنیم، چنانچه این عدد را روی ۷ قرار دهیم، افزونه حداکثر تا مطالب ۷ روز گذشته را نشان خواهد داد، برای رفع این محدودیت می‌­توانید عدد ۰ را وارد کنید.
Interval between the boxes: از طریق این گزینه قادر خواهید بود حداقل تعداد کاراکترهای یک مطلب را مشخص کنید.
Use on page: استفاده از مطالب مرتبط در یک برگه
Use on post: استفاده از مطالب مرتبط در یک پست

Engine Settings

در ادامه به بخش دیگری از تنظیمات به نام “Engine Settings” می‌رسیم که در این قسمت می‌توانید با استفاده از گزینه “Search similar posts” به افزونه دستور دهید تا برای مطالب پیشنهادی از تگ‌ها ، دسته بندی‌ها و یا هر دو آن برای معرفی یا پیشنهاد استفاده کند.

آموزش استفاده از افزونه Inline Related Posts, افزونه Inline Related Posts, Inline Related Posts, رویا وردپرس, مطالب مرتبط در وردپرس, نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

بخش Engine Settings

در نهایت پس از سفارشی سازی و ذخیره تغییرات می‌توانید مطابق تصویر زیر نتیجه‌ی کار را در انتهای هر پست خود مشاهده کنید.

نتیجه گیری :
مطالب مرتبط در وردپرس

بهینه سازی و سئو سایت یکی از مشکلات اساسی و ضروری هر مدیر سایت می‌باشد و روش‌های بسیاری برای افزایش بازدید سایت و رتبه‌ی سایت در گوگل وجود دارد اما یکی دیگر از مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم و تاثیر مثبتی در افزایش تعامل و سئو سایت وردپرسی شما دارد استفاده از نمایش مطالب مرتبط در وردپرس می‌باشد که با استفاده از افزونه Inline Related Posts به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید مطالب مرتبط را در پست‌ها یا برگه‌های خود اضافه کنید و مدت زمان بیشتری میزبان کاربران سایت خود باشید و از این طریق بازدید کننده‌ی بیشتری جذب کنید.

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر محتوای امروز رویا وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفر باشید که رای می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =